Warzywa i owoce z najmniejszą zawartością kalorii

Znacie Piramidę Zdrowego Żywienia? Według najnowszych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia na pierwsze miejsce wśród grup produktów spożywczych zalecanych do spożycia awansowały warzywa i owoce. Warto włączyć do diety te z nich, które mogą się pochwalić małą zawartością kalorii, wtedy będą szczególnie cenne dla naszego zdrowia. Przyjrzyj się naszym propozycjom!

Rzodkiewka

Jest idealna do kanapek czy sałatek! Smak wiosny – intensywna barwa i łagodnie ostry smak. Ten popularny korzeń to nie tylko oryginalny smak, ale przede wszystkim bogactwo antocyjanów oraz niska zawartość kalorii – w 100 g tylko 14!

Szparagi

Maj to szczyt sezonu na te bogate w błonnik warzywa. Warto wykorzystać je chociażby sezonowo, ze względu na fakt, iż pomagają pozbyć się nadmiaru toksyn i wody z organizmu. Są też doskonałym źródłem witamin z grupy B! W 100 gramach tego warzywa znajduje się jedynie 20,3 kcal.

Zobacz więcej:

Karczochy

Zobacz również: Zapraszamy do otwartej kuchni Michała Molendy

Może jest to nieco zapomniane warzywo, a nie powinno! Sprawdzi się doskonale dla osób będących na diecie i tych, którzy chcą wzmocnić swoją odporność w naturalny sposób. Są bogate w błonnik, magnez, potas, żelazo, kwas foliowy i witaminę C. Są też niskokaloryczne – tylko 47 kcal w 100g.

Czereśnie

Zbiera się je późną wiosną i latem, więc to co dobre, przed nami! Owoce te wykazują wysoką aktywność antyoksydacyjną, a także są bogate w błonnik i potas. Najzdrowsze są czerwone, a jak smakują! 100 g czereśni to ok. 60 kcal.

Truskawki

Są nie tylko soczyste i słodkie, ale również bardzo pożywne. Okazuje się, że aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na witaminę C wystarczy zjeść… filiżankę truskawek! Osoby będące na diecie mogą pałaszować je do woli, ponieważ w 100 g są tylko 32,5 kalorie.

Morele

Dopiero od niedawna uprawiane w Polsce, a szkoda – są pyszne, świetnie pachną i zawierają dużo błonnika. Ponadto zawierają dużo witaminy C i beta-karotenu, dzięki czemu mają zbawienny wpływ na naszą urodę. Średnia morela to idealna przekąska w ciągu dnia – ma tylko 21 kalorii.

Pamiętaj, że warto w ciągu dnia spożywać jak najwięcej owoców i warzyw - gotowane, surowe, sezonowe, zblendowane w postaci koktajli — praktycznie w każdej postaci, dla zdrowia!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Porady kulinarne:

Sprawdź, które owoce są najzdrowsze i jak je przyrządzić Sztuka pieczenia muffinek - od czego zacząć? 6 faktów o zamiennikach cukru Co to jest BLW i dlaczego wychwalam je pod niebiosa? Dlaczego rabarbar należy zbierać tylko do połowy czerwca? Jak jeść kraby? Jak dobierać przyprawy do potraw? Pieczenie i grillowanie kraba Co dodawać do smoothie? Najlepsze składniki Czy słyszałeś o zarodkach pszennych? Dlaczego warto je włączyć do diety? W tych produktach jest najwięcej magnezu Bogate właściwości marchewki Wartości odżywcze komosy ryżowej Właściwości kakao, czyli dlaczego warto sięgać po "pokarm bogów" Jaki jest najlepszy rodzaj czekolady? Jadalne kwiaty Trujące kwiaty Wegańskie książki kucharskie, które spodobają się też mięsożercom Jedzenie, które uszczęśliwia (dosłownie!) Domowa pizza jak włoska! Doprowadź ją do perfekcji Miód wrzosowy – właściwości lecznicze i zastosowanie Jak upiec sernik idealny? Awokado – z czym łączyć? Najlepsze źródła żelaza dla wegetarian